Jurajskie Forum Dyskusyjne http://forumjurajskie.pl/ |
|
Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?f=1&t=2297 |
Strona 21 z 22 |
Autor: | Rybak [ 29 wrz 2014, 07:59 ] | ||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | ||
Ponieważ mimo wszystko badania historyczne nie polegają tylko na porównywaniu źródeł i odrzucaniu tych nie pasujących do określonej koncepcji ( jak w średniowiecznej Europie), a analizie również wiedzy pozaźródłowej, hipotez i wyników obserwacji, przedkładam przeto poniższą mapkę celem przemyślenia
|
Autor: | Maćko [ 21 paź 2014, 18:09 ] | ||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | ||
Trafiłem na fajne zdjęcie w sieci. Olkusz. Wizyta automobilistów włoskich z miasta Bergamo w Olkuszu. Przyjazd automobilistów włoskich na olkuski cmentarz, 1931-06-19 / fot. nac.gov.pl Nawet przy dzisiejszych autostradach z Bergamo do Olkusza jest 1240 km... W 1931 to była konkretna ekspedycja.
|
Autor: | mlody [ 23 paź 2014, 08:43 ] | ||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | ||
Historia motoryzacji wciąż zaskakuje.Na Węgrzech jeszcze dziś można spotkać motorowery typu"Fabjański" z takim osprzętem jak na fotce. Właściciel pojazdu opowiadał, że wcześniej do oświetlenia używano również lamp karbidowych. Widoczny łańcuszek służył do uruchamiania dzwonka zamontowanego w pobliżu ośki przedniego koła. Na środku kierownicy widoczny "ochraniacz" przed gorącym powietrzem buchającym z lampy naftowej.Lampa posiada sprężynkowy "amortyzator"
|
Autor: | owiewka [ 24 paź 2014, 20:55 ] |
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. |
To nie motorower a rower z doczepnym silnikiem, zapewne marki Dongo jeśli widziałeś go na Węgrzech. Ochraniacz to nic innego jak trąbka. Lampa zwykła, nie rowerowa, rowerowe były o wiele ładniejsze. W Wieliczce jest muzeum z kolekcją ponad tysiąca sztuk tego typu lamp rowerowych. A jeśli chodzi o Węgry to jest tam sporo zabytków motoryzacji, co ciekawe w ciągłym użytku. |
Autor: | mlody [ 24 paź 2014, 21:45 ] |
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. |
Co kraj to obyczaj. Trąbka to podstawowa funkcja a wynalazek montowano w malutkim miasteczku w małej firmie jednoosobowej działajacej przez jeden rok(1954). |
Autor: | alkosander [ 25 paź 2014, 20:50 ] | |||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | |||
Cytuj: montowano w malutkim miasteczku w małej firmie jednoosobowej To chyba jedyna analogia z "Fabjańskim", który konstrukcyjnie zdecydowanie przerastał ciekawy wynalazek pokazany przez młodego. Przy okazji zagadka: przeglądając stare czasopisma motoryzacyjne natrafiłem na zdjęcie wykonane w 1925 r według podpisu pod fotografią w jedmnej z jurajskich miejscowości. Być może skałka widoczna na zdjęciu pozwoli wam odgadnąć nazwę miejscowści figurującą w podpisie (jeżeli przez niemal dziewięćdziesiąt lat całkowicie nie zarosła).
|
Autor: | Rybak [ 25 paź 2014, 23:22 ] |
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. |
Aż tak nie zarosła |
Autor: | Rybak [ 21 lut 2015, 22:33 ] | |||||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | |||||
Przegląd Olkuski. Lata... nie jestem pewien..
|
Autor: | grzehu [ 21 lut 2015, 22:59 ] |
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. |
Fajne klimaty, pewnie lata 60-te. Jechałem parę razy "ogórkiem" - stary szkolny autobus ale te ze zdjęcia są starsze. |
Autor: | mlody [ 27 lut 2015, 20:37 ] | ||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | ||
Czego się tutaj nie znajdzie a propos motoryzacji też.
|
Autor: | alkosander [ 28 lut 2015, 07:44 ] | |||||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | |||||
Młody obudziłeś wspomnienia z młodości Nie startowałem ale zbierałem wycinki prasowe dotyczące rajdów i wyścigów. Wyklejone nimi było kilka grubych zeszytów. Gdzieś się to przez pół wieku zawieruszyło podobnie jak kilka innych "kolekcji tematycznych". Wyścig w Ojcowie rozegrany był czterokrotnie (1930, 1937, 1938, 1939). Jan Ripper dwukrotnie (1937,1938) startując na Bugatti zajął drugie miejsce. Dwukrotnie przegrał z Czechem Bruno Sojką, który po wojnie zaliczył trzy starty w "F1" w GP Czech (w cudzysłowie bo inaczej się to wtedy nazywało). Florian Schmidt to też Czech i też startował na Bugatti. Jest trochę zdjęć z 1937 i 1938 w NAC. Dwa z nich zawierają jurajski krajobraz.
|
Autor: | mlody [ 28 lut 2015, 13:35 ] |
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. |
Tak na marginesie to pojęcie gór jurajskich nie jest pomysłem PVC. Pierwsi na to wpadli automobiliści, którzy w okolicach Ojcowa organizowali górskie wyścigi. |
Autor: | wr [ 25 sie 2015, 08:34 ] | |||||||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | |||||||
I Jurajski Aeropiknik na lądowisku Niegowoniczki
|
Autor: | mlody [ 14 mar 2016, 09:29 ] | ||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | ||
PKS w Zawierciu to już historia. Jeden z kierowców wspominał że w latach 70/80 była to największa( jeżeli nie jedna z największych baz samochodowych PKS w PRL). Początki to 1945 r a tabor był taki jak między innymi na fotce. Jak widać był to pierwowzór dla Osinobusów
|
Autor: | Rybak [ 13 sty 2017, 17:52 ] | |||
Tytuł: | Zabytkowa motoryzacja i lotnictwo na Jurze. | |||
Dwa zdjęcia z Góry Włodowskiej z lat 60-tych. Jedno z nich pasowałoby do dwóch tematów ze względu na osobę na tylnim siedzeniu motocykla. Powtórze je gdzie indziej z objaśnieniem. przepraszam, jakoś w niezamierzony sposób obróciło mi się...
|
Strona 21 z 22 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |