Teraz jest 28 kwi 2024, 08:29




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 04 lut 2010, 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, 15:58
Posty: 138
Lokalizacja: Bydlin
http://www.wolbrom.pl/index.php?k=aktualnosci&ads=jeden&nrs=841

garść informacji


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2010, 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Gazeta Krakowska:
Cytuj:
Kraków: budowa ronda Ofiar Katynia ruszy w marcu

Obrazek

Firma Radko będzie budowała Rondo Ofiar Katynia ! Wczoraj Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie ostatecznie odrzucił odwołanie Moty Engil , która także chciała przebudowywać rondo. Przypomnijmy. Firma Radko złożyła najtańszą ofertę w przetargu ,ale z powodu błędów proceduralnych w niej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wybrał ofertę Moty.

Firma Radko odwołała się od tej decyzji a UZP uwzględnił odwołanie. Z kolei Mota zaprotestowała, ale protest został wczoraj odrzucony.

- W poniedziałek podpisujemy więc umowę z firmą Radko, liderem konsorcjum, którego partnerem jest hinduska firma Punj Lloyd - mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT. Wartość kontraktu na przebudowę ronda Ofiar Katynia wynosi ok. 121 mln zł. Wykonawca inwestycji wejdzie na plac budowy już w pierwszej połowie marca .

Przebudowa ronda to jedna z kluczowych inwestycji miejskich. Jej zdaniem jest udrożnienie ruchu drogowego i wyprowadzenie go z centrum miasta. Po przebudowie skrzyżowanie ulic: Radzikowskiego, Conrada, Armii Krajowej, Jasnogórska będzie mieć trzy poziomy. Istniejące rondo o malej przepustowości zostanie gruntownie zmodernizowane , m.in. powstaną dodatkowe pasy do skrętów.

Nad rondem poprowadzona będzie dwujezdniowa estakada, która połączy ulice Conrada i Radzikowskiego. Ciąg ulic Armii Krajowej-Jasnogórska również będzie dwujezdniowy i znajdzie się w tunelu pod rondem.
ZIKiT założył, że przebudowa ronda Ofiar Katynia zakończy się jeszcze w tym roku.



Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 24 lut 2010, 10:48 

Dołączył(a): 22 gru 2009, 12:04
Posty: 188
Lokalizacja: Olkusz
No to piękny będzie wjazd do Krakowa od Olkusza przez najbliższe lata - najpierw węzeł Modlnica, a teraz jeszcze rondo. Mam nadzieję, że na czas remontu pozostanie do użytku jakiś rozsądny kawałek nie powodujący kilometrowych korków.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2010, 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Gdyby nie odcinek przez wioski od Zedermana do Modlinicy, to dojazd może i byłby świetny ;) Na pewno będzie o wiele łatwiejszy dojazd na lotnisko (ostatnio szybciej jest dojechać z Olkusza przez Krzeszowice i Zabierzów ;) ), no i może wreszcie znikną korki na wjeździe do Krakowa.



A żeby nie było tak cudownie:

Dziennik Polski
Cytuj:
Tworzymy atlas małopolskich dziur

NASZA AKCJA. Odwilż pokazała wszelkie możliwe zagłębienia i wyrwy w jezdniach i chodnikach. Sfotografujmy je i przygotujmy atlas małopolskich dziur. Może ułatwi to nam życie, a drogowcom pokaże, co trzeba remontować w pierwszej kolejności.

Bunscha, Mazowiecka, Wybickiego, Wielicka - to tylko kilka przykładów krakowskich ulic, których asfalt przypomina bardziej szwajcarski ser niż drogi europejskiego miasta. Podobnie jest w innych rejonach naszego województwa. Kierowcy muszą bardzo uważać, by nie urwać kół lub zawieszenia. Nie trzeba nikomu przypominać, jak niebezpieczne mogą okazać się dla kierowców takie manewry.

Dlatego ruszamy z akcją atlas małopolskich dziur. Zachęcamy naszych Czytelników do przysyłania do nas zdjęć największych i najbardziej niebezpiecznych zagłębień w ulicach i chodnikach. Państwa fotografie i opisy umieścimy na portalu internetowym "Dziennika Polskiego". Na tej podstawie będziemy mogli wspólnie ocenić, jak i kiedy z obiecanych remontów wywiążą się drogowcy. Sprawdzimy też, jak wygląda sytuacja w samym Krakowie i innych miastach województwa. Czy miejskie służby szybko uporają się z remontami?

Jeżeli więc widzicie Państwo w asfalcie wielkie leje jak po bombach, zróbcie zdjęcia i przyślijcie do nas na adres dziury@e-dp.pl. W treści e-maila podajcie nazwę ulicy lub nr drogi i miejscowość (ewentualnie kilometr). Prosimy też o datę i jeżeli to możliwe, krótki opis.

Państwa obserwacje, wraz z krótkim opisem będziemy zamieszczać na bieżąco na naszym portalu. Dzięki Państwa pomocy stworzymy mapę, która pomoże nam jeździć bezpiecznie po Krakowie i Małopolsce. Przypominamy też, że jeżeli w wyniku złego stanu drogi uszkodzimy nasz pojazd, to możemy ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów od zarządcy drogi.


W piątek jadę obfotografować ul Rabsztyńską i Sikorkę w Olkuszu (DW 783 na Wolbrom) i ul. Podgrabie na Bogucin - prędkość maksymalna to 20-30 km/h :)
Gwarancja na remont DW 783 była bodaj na 5 lat i w zeszłym roku się skończyła :roll: Tak to jest, gdy głównym kryterium przy wyborze firmy jest cena....

Na forach olkuskich trwa ostra wymiana zdań na ten temat:
http://www.olkusz.pl/?akcja=forum&forum ... y&id=43134
http://forum.ilkus.pl/read.php?2,5489

I reportaż z lokalnej TV - NAPRAWDĘ POLECAM :mrgreen:
http://przeglad.olkuski.pl/index.php/pr ... si-posypaa


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 25 lut 2010, 00:10 

Dołączył(a): 22 gru 2009, 12:04
Posty: 188
Lokalizacja: Olkusz
To ja się skoczę na ul. Jana Pawła II. Zrobili 100 m pod Policją i było obiecane, że na całej długości położą nową nawierzchnię. Za niedługo będzie 3 lata jak nowa komenda stoi... :) Jeszcze zamiast szybko załatać, choćby żwirem, nie wiem, to postawili przeszkodę na pół drogi.

BTW. pewien Brytyjczyk wpadł na pomysł z dziurami w jezdni.
http://www.joemonster.org/art/13502/Spo ... y_w_jezdni

Musiał zgapić od Olkusza i gałązek swego czasu wsadzonych w dziurę na 29 listopada (koło sklepu rowerowego).


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2010, 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Nie wiem, czy pamiętasz, ale rok temu właśnie na J.P. Drugiego wodociągi wsadziły półmetrowy krzak do dziury po studzience :) Nawet w Przeglądzie to było ;)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 lut 2010, 11:28 

Dołączył(a): 22 gru 2009, 12:04
Posty: 188
Lokalizacja: Olkusz
Ha! Wywołaliśmy wilka z lasu.

http://przeglad.olkuski.pl/index.php/ak ... a-do-nieba

Czyżby Pani redaktor przeglądała forum w poszukiwaniu dziennikarskich tematów :) ?

Mi się nie chcę już na cały ten temat dyskutować, podpiszę się pod komentarzem z powyższego artykułu:
Cytuj:
pieniędzy nie ma? to trzeba znaleźć !!! Sponsora poszukaj !!! Niech troche da starosta, weź kredyt i pieniądze się znajdą…od czego jest burmistrz? Od znalezienia pieniędzy na dziurawe drogi !!! Jeśli nie znajdziesz kasy na drogi to ja na ciebie już więcej nie zagłosuje !!! Gdybym ja zarabiał 12 tysięcy to bym stanął na głowie i pieniądze na dziurawe drogi znalazł !!! Wiedziałbym za co mi płacą !!! Potem ludzie by mnie chwalili i znowu wybrali bo coś konkretnego dla nich zrobiłem zamiast biadolić że nie ma pieniędzy !!!


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2010, 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Możliwe, że przeglądała forum ;)

Kiedyś pisałem o jakieś dziwnej fosie na wzgórzu w Kluczach. Za jakiś czas pokazał się artykuł, że lokalni historycy odnaleźli pozostałości po strażnicy ;)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 24 mar 2010, 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Cytuj:
Obwodnice spadły do rezerwy

OLKUSZ/WOLBROM. Czy budowa obwodnic jest zagrożona?

Jakie przesłanki przemawiały za przesunięciem realizacji obwodnic Olkusza i Wolbromia do tzw. rezerwy, co w praktyce oznacza wycofanie się z ich realizacji?

Z takim właśnie pytaniem zwróciła się w interpelacji do władz województwa Ewa Klich, olkuska radna Sejmiku Małopolskiego. Jak zauważa w interpelacji, decyzje o wykreśleniu tych zadań z Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Województwa Małopolskiego zostały podjęte przed zakończeniem prac nad strategią rozwoju województwa do 2020 roku oraz strategią rozwoju transportu. Ponieważ władze województwa zdecydowały się podnieść finansowanie inwestycji z 65 do 85 proc., spowodowało to ograniczenie liczby zadań i przeniesienie budowy obwodnic na bliżej nieokreśloną przyszłość. Tymczasem, jak zauważa radna, władze samorządowe obu gmin, były skłonne partycypować w inwestycjach na wcześniej ustalonym poziomie 35 proc. całości kosztów.

Jak wynika z odpowiedzi udzielonej przez wicemarszałka Romana Ciepielę, przeniesienie obu inwestycji na listę rezerwową wcale nie oznacza, że nie będą one realizowane. Jak pisze marszałek, zadanie "Południowa obwodnica Wolbromia" jest w trakcie pozyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych oraz zlecono wykonanie projektu jej wschodniej części. W trakcie opracowywania jest również dokumentacja obwodnicy Olkusza. Wolbromska obwodnica spadła z Wieloletniego Programu Inwestycyjnego do rezerwy w grudniu ub. roku, podobnie jak I etap modernizacji drogi 794. Z całego kompleksowego zadania dotyczącego modernizacji tej drogi pozostawiono jedynie budowę obwodnicy Skały. Tymczasem natężenie ruchu w centrum Skały i w Wolbromiu jest nieporównywalne. W Wolbromiu krzyżują się trzy ruchliwe drogi wojewódzkie.

Obwodnica Olkusza o długości prawie 7,5 km ma się zaczynać skrzyżowaniem przy drodze 791 na os. Młodych. Potem będzie przebiegać południowym skrajem osiedli Pakuska i Młodych.

Po przecięciu trasy 94, gdzie powstanie rondo lub skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, obwodnica zostanie poprowadzona ulicą Zagaje, a następnie wzdłuż torów kolejowych i połączona z drogą wojewódzką 783 za przejazdem kolejowym w Rabsztynie, gdzie zostanie wybudowane rondo.

Przed czterema laty wła- dze województwa, gminy Olkusz i powiatu zawarły umowę, której efektem było opracowanie wstępnego studium wykonalności z elementami koncepcji programowej obejścia Olkusza. Budowa samej obwodnicy miała się rozpocząć w 2011, a zakończyć w 2013 roku. Koszt inwestycji miał się zamknąć kwotą 50 mln 750 tys. zł, z czego, ponad 36 mln 562 tys. zł miało stanowić dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Z kolei w Wolbromiu przed dwoma laty władze miasta opracowały trzy, dość podobne do siebie warianty przebiegu południowej obwodnicy. Kierowcy jadący drogą 783 od strony Olkusza mieliby skręcać w nowo wybudowany odcinek drogi w lesie przed stacją paliw w Wolbromiu, na wysokości oczyszczalni ścieków. Potem południowa obwodnica miałaby biec wzdłuż torów oraz przecinać Brzozówkę i Wierzchowisko. Pierwszym etapem ma być budowa wschodniego odcinka, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych.


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 06 kwi 2010, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Dziennik Polski
Cytuj:
Wywalczyli drogę

WOLBROM, TRZYCIĄŻ. Dziurawa jak ser droga wojewódzka 794 doczeka się remontu.

Trwające od kilku miesięcy starania wójtów i burmistrzów gmin, przez które przebiega ta droga zakończyły się sukcesem. Podczas ostatniego spotkania z zarządem województwa, marszałek Marek Nawara zapewnił, że 26 kwietnia na najbliższej sesji Sejmiku Małopolski zaproponuje radnym ponowne wpisanie tej inwestycji do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Województwa Małopolskiego. Przystał także na propozycje samorządowców, aby podzielić inwestycję na dwa etapy. W pierwszym etapie, który ma się rozpocząć jeszcze w tym roku zostanie wykonana nowa nawierzchnia. Choć władze województwa pierwotnie chciały, aby gminy pokryły 10 proc. kosztów inwestycji, zgodziły się obniżyć udział gmin do 5 proc.

Władze województwa wyliczyły, że remont całego odcinka, od Zielonek do granic województwa w gminie Wolbrom, będzie kosztował ponad 79 mln zł. Udział gmin, przez które przebiega miał wynieść 16 mln 840 tys. zł. Jednak po ograniczeniu się do remontu nawierzchni koszty spadną do 39 mln 774 tys. zł, a udział gmin do niespełna 2 mln zł.

Najdroższy będzie remont nawierzchni na 12 km odcinku drogi przebiegającym przez gminę Trzyciąż. Oszacowano go na 11 mln 609 tys. zł, w tym udział gminy miałby wynieść 580 tys. zł. Remont nawierzchni na nieco ponad 9 km "wolbromskim" odcinku tej drogi oszacowano na 8 mln 173 tys. zł. Gmina dopłaci 408 tys. zł. - Dobrze, że władze województwa zdecydowały się przeznaczyć pieniądze na remont nawierzchni tej drogi. W naszym przypadku jest to o tyle ważne, że przed naprawą nawierzchni uda nam się wykonać kanalizację sanitarną w Zadrożu - wyjaśnia Roman Żelazny, wójt Trzyciąża.

Warto przypomnieć, że jesienią 2006 roku przedstawiciele gmin, przez które przebiega ta droga, a także powiatów olkuskiego i krakowskiego podpisały umowę z władzami województwa w sprawie współpracy przy remoncie. Jednak latem 2007 roku, władze województwa jednostronnie wycofały się z umowy, a później inwestycja "wypadła" z Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Województwa Małopolskiego.

Droga przechodziła gruntowny remont w 2000 roku, kiedy na całym odcinku położono nową nawierzchnię. Jednak technologia, w jakiej wykonano prace okazała się niesprawdzona i wkrótce na drodze pojawiły się dziury. Przybyło ich po ostatniej zimie.


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 kwi 2010, 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Wreszcie, DW 783:

Cytuj:
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Przebudowa DW nr 783 na odcinku Olkusz - Wolbrom - opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót.

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
Zakres prac objętych zamówieniem:
I. Opracowanie projektu budowlanego, wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, wraz z uzyskaniem zgody właściwego organu na prowadzenie robót w oparciu o obowiązujące przepisy.
II. Sporządzenie niezbędnej dokumentacji dla potrzeb robót rozbiórkowych obiektów oraz uzyskanie pozwolenia odpowiednich organów na rozbiórkę obiektów (w przypadku konieczności)
III. Wykonanie robót budowlanych: a) zabezpieczenie ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas robót (organizacja ruchu na czas robót: projekt, wykonanie, utrzymanie i likwidacja) b) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe c) wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją d) roboty ziemne e) przebudowa jezdni (wzmocnienie konstrukcji nawierzchni lub przebudowa konstrukcji nawierzchni, wykonanie poszerzenia jezdni f) przebudowa skrzyżowań DW nr 783 z drogami bocznymi g) przebudowa mostu drogowego w m. Chrząstowice h) przebudowa, remont przepustów drogowych, przepływowych, w razie potrzeby budowa nowych przepustów i) odwodnienie drogi wraz z odprowadzeniem wód do odbiorników j) budowa, przebudowa: chodników, zatok autobusowych i peronów przystankowych k) wykonanie poboczy l) przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych ł) zabezpieczenie i przebudowa urządzeń obcych i uzbrojenia terenu wraz z opłatami za nadzór nad przebudową ze strony właścicieli sieci m) montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu n) stała organizacja ruchu (oznakowanie pionowe i poziome) o) zabezpieczenie zabytków małej architektury, zapewnienie nadzoru archeologicznego i przeprowadzenie badań archeologicznych (w razie konieczności) p) roboty wykończeniowe i porządkowe r) wyznaczenie i montaż punktów referencyjnych oraz słupków U-1 s) utrzymanie nawierzchni jezdni drogi wojewódzkiej nr 783 na terenie budowy w stanie niepogorszonym i zapewniającym bezpieczny ruch pojazdów od daty przejęcia terenu budowy (z wyjątkiem zimowego utrzymania) t) wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych opracowanej przez wykonawcę dokumentacji projektowej u) pełnienie nadzoru autorskiego w) sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej z) złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku, gdy będzie wymagane) lub zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ.
Bez VAT
Zakres między 25 485 184,00 a 25 490 000,00 PLN

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w miesiącach: 34 (od udzielenia zamówienia)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 17 cze 2010, 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
A było tak pięknie.... :roll: :mrgreen:


Cytuj:
Powiat olkuski: remont drogi urąga wszelkim zasadom

Mieszkańcy Wolbromia, Lgoty Wolbromskiej oraz Bydlina, wzdłuż których przebiega remontowany odcinek drogi powiatowej "Bydlinka" w powiecie olkuskim, twierdzą, że takiego bubla jeszcze nie widzieli.

Obrazek

Droga jeszcze nie jest oddana do użytku, a miejscami nowy asfalt już ma nowe łaty - mówi Barbara Haberka z Lgoty Wolbromskiej. - Asfalt przy skrzyżowaniu na Kaliś rozłazi się na wszystkie strony.
Pani Barbara zauważa, że firma budowlana źle wykonała odwodnienie.

- Wiem, co mówię, bo sama mam firmę budowlaną - tłumaczy.

Razem z sąsiadami siedli kilka tygodni temu przed komputerem i ściągnęli z internetu dokumenty dotyczące tego, w jaki sposób drogowcy mieli wykonać "powiatówkę". Gdy porównali przeprowadzone już prace z planami, załamali ręce.

- Wiedzieliśmy, że tak remontowana droga nie wytrzyma do zimy. Mieliśmy nosa, bo rozleciała się po kilku tygodniach - mówi Tomasz Kocjan z Lgoty.

Wszystkie skargi i uwagi skierowali do władz powiatu i radnych.

- Usłyszeliśmy tylko, że mamy cicho siedzieć, bo się nie znamy - mówi Barbara Haberka. - Tu nie trzeba być ekspertem, by stwierdzić, że na nowej drodze asfalt nie ma prawa tak szybko pękać .

W starostwie urzędnicy nabrali wody w usta. Ani starosta Leszek Konarski, ani żaden z jego urzędników nie chce wyjaśnić, dlaczego nie przerwano prac. Jeszcze do niedawna wszyscy tłumaczyli, że droga remontowana jest wzorcowo, a w razie niedociągnięć remont jest objęty pięcioletnią gwarancją. Teraz milczą.

- Gdyby mi tak w domu taką fuszerkę odstawili, to bym wywalił robotników - denerwuje się Michał Tomsia.

Z Andrzejem Sadowskim z Centrum Adama Smitha rozmawia Małgorzata Gleń

Jak Pan skomentuje sytuację na "Bydlince"?
Tłumaczenia, że można reagować dopiero, jak się skończy inwestycję, urąga interesom obywatelskim. Władze mają obowiązek zapewnić obywatelom odpowiednią jakość życia, a nie wiecznie ciągnące się remonty.


Co można zrobić, by zmusić urzędników do rozsądnego wydawania publicznych pieniędzy?
Jedyną sankcją dla władzy jest poczekanie do wyborów samorządowych i odebranie jej możliwości rządzenia. Władza nie może ignorować interesów obywatelskich, a takim jest między innymi odpowiednie wydawanie publicznych pieniędzy. Taka inwestycja powinna być starannie nadzorowana i to przez cały czas.



Już pisałem chyba forum gminy klucze, że poszerzając jezdnię kładą asfalt bez podbudowy. Przejedzie jedna ciężarówka i asfalt zwija...


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 wrz 2010, 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, 10:42
Posty: 1231
Lokalizacja: Klucze, Ryczowek
Od dnia dzisiejszego zamknięty jest Basen w Jaroszowcu.
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region/olkusz/1045662-nie-tylko-basen-ale-i-hotel.html

_________________
http://www.oruba.pl
http://www.ryczowek.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 10 wrz 2010, 13:03 

Dołączył(a): 16 kwi 2009, 16:05
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
coś więcej o przebiegu wschodniej obwodnicy:

Budowa wschodniej obwodnicy Olkusza

Budowa wschodniej obwodnicy Olkusza – połączenie DW nr 783 z DW nr 791 Projektowana obwodnica poprowadzona będzie przez tereny Miasta i Gminy Olkusz, w powiecie krakowskim. Będzie to odcinek drogi klasy G 1/2 o długości około 7,8 km łączący istniejącą DW 791 z istniejącą DW 783. Obwodnica przebiegać będzie ul. Kochanowskiego (po południowej stronie osiedla Młodych i osiedla Tysiąclecia) a następnie przez kompleks leśny do skrzyżowania z DK 94.. Na odcinku trasy od skrzyżowania z drogą krajową nr 94 projektowana obwodnica przebiega po śladzie istniejącej ulicy Zagaje. Cały odcinek ulicy Zagaje zostaje przebudowany do parametrów drogi klasy G. Od skrzyżowania z drogą na Olewin trasa obwodnicy przebiegnie w kierunku północnym przez kompleks leśny równolegle do istniejącej linii kolejowej (linia PKP Katowice – Dęblin oraz linia LHS). Na końcowym odcinku projektowanej obwodnicy zaprojektowano skrzyżowanie typu „małe rondo”. Projektowana droga krzyżuje się tu z drogą wojewódzką nr 783 relacji Olkusz – Wolbrom i z drogą powiatową nr 1090K.

Parametry techniczne obwodnicy
klasa - G 1/2,
teren w otoczeniu drogi - zróżnicowany,
prędkość projektowa - Vp = 70 (60*) km/h,
prędkość miarodajna - Vm = 90 (70*) km/h,
jezdnia - szerokość 7,0 m,
pas ruchu - szerokość 3,5 m,
opaska - szerokość 0,5 m,
pobocze - gruntowe 1,25 m,
chodnik - szerokość 2,0 m,
odwodnienie - rowy przydrożne, kanalizacja deszczowa,

Rysunki skrzyżowań są tutaj:
http://www.autostradaii.pl/projekty-projekty-w-trakcie-opracowania-budowa-wschodniej-obwodnicy-olkusza-p38.html


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2010, 22:46 

Dołączył(a): 16 kwi 2009, 16:05
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
kolejna wiadomość, chociaż to już w sumie nic nowego ;)

Czy doczekamy się obwodnicy?
OLKUSZ. Budowa miała się rozpocząć w przyszłym roku. Nic z tego. Może ruszy w 2012 roku?


- Mamy problemy z uzgodnieniem kwestii środowiskowych i przebiegu drogi, konsultujemy to z udziałem mieszkańców i liczę, że uda się wypracować optymalne rozwiązanie. Niestety, proces przygotowania dużych inwestycji tyle trwa. W przypadku budowy wiaduktu w Chrzanowie było to siedem lat - mówił podczas ostatniego spotkania w Olkuszu Marek Sowa, członek zarządu województwa.

Najbardziej sporny okazał się planowany przebieg odcinka obwodnicy skrajem olkuskiego os. Pakuska. Według pierwotnych planów droga miała przebiegać kilkanaście metrów od bloków. Na szczęście, po protestach mieszkańców, przesunięto nieco przebieg obwodnicy, tak, aby znalazła się dalej od bloków przy ul. Armii Krajowej. Ta ulica pozostałaby drogą "serwisową" dla mieszkańców osiedla. Dodatkowo powstanie tam nasyp, który zatrzyma hałas drogowy. Przesunięcie obwodnicy będzie wymagało przeniesienia dwóch słupów linii wysokiego napięcia, która przebiega w tym terenie. - W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie, na którym zaakceptowano pomysł usypania wału oddzielającego obwodnicę od osiedla, zamiast budowana ekranów. Firma, która wykonuje projekt techniczny ma czas do końca marca przyszłego roku, aby przedłożyć projekt z prawomocnym pozwoleniem na budowę i decyzją środowiskową. Liczę, że ten termin będzie dotrzymany - mówi burmistrz Olkusza Dariusz Rzepka.

Obwodnica Olkusza o długości prawie 7,5 km ma się zaczynać skrzyżowaniem przy drodze 791 na os. Młodych. Potem będzie przebiegać południowym skrajem osiedli Pakuska i Młodych. Po przecięciu trasy 94, gdzie powstanie rondo lub skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, obwodnica zostanie poprowadzona ulicą Zagaje, następnie wzdłuż torów kolejowych i połączona z drogą wojewódzką 783 za przejazdem kolejowym w Rabsztynie, gdzie powstanie rondo. - Budowa tego fragmentu obejścia miasta zwiększy atrakcyjność terenów inwestycyjnych w pobliżu ul. Zagaje - mówi burmistrz Rzepka.

Przed ponad czterema laty władze województwa, gminy i powiatu zawarły umowę, której efektem było opracowanie wstępnego studium wykonalności z elementami koncepcji programowej obejścia Olkusza. Budowa samej obwodnicy miała się rozpocząć w 2011, a zakończyć w 2013 roku. Koszt inwestycji jest szacowany na 50 mln 750 tys. zł, z czego ponad 36 mln 562 tys. zł ma stanowić unijne dofinansowanie. W grudniu ub. roku budowa obwodnicy Olkusza wypadła z Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Województwa Małopolskiego i została przesunięta na listę rezerwową. Prace projektowe są jednak kontynuowane.


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest 28 kwi 2024, 08:29


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:
cron

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL